SİYASET VE REKLAM

Propagandada toplumun eğilimi değiştirilmeye çalışılır, reklamcılıkta bireyin. Seçim dönemlerinin en önemli reklam malzemesi kara propagandadır (dezenformasyon). Adayların ve süreç sonucunda seçimi kazanan başkanların, meclis üyelerinin, muhtarların kısacası siyasetle ilgilenenlerin en güçlü malzemesi reklam kampanyaları. Reklam kampanyaları bir bütün. Kullanılan dil, beden dili, imaj, kıyafet seçimi, oluşturulan kampanyalar, yapılan etkinlikler, kriz yönetimi…

İLETİŞİM

Her medeniyet kendi kavramlarıyla var. İçi boşaltılan Türkçe zamanla yerini yabancı kelimelere bırakıyor. Şive farklı bir durum, daha doğrusu ülkemiz adına bir zenginlik. Ama adayların, yöneticilerin her makamdan kişiyle görüştüğünü düşünürsek iletişimlerinin ve diksiyonlarının düzgünlüğü son derece önemli. Özellikle kelime haznesi zengin olan adaylar-liderler hitabet yeteneklerini de pekiştirmek zorunda.

Seçim konuşmalarında vaatler değil gerçekler esastır. Ama insanoğlu vaadi her zaman gerçeklere tercih etmiştir.

Liderler akıcı, güven verici, anlaşılabilir ve kucaklayıcı konuşmalar yapmalı. Sen dili yerine ben dili, biz dili, gönül dili ile konuşmalı. Kimle hangi dili konuşabileceğini bilmeli. Toplum önünde heyecanını yenebilmeli. Yalan söylememeli. Lider şehrin sakini değil, şehrin sahibi olmalı.

Bir liderin olmazsa olmazı konuşma dilini (protokol dili, halk dili) ve beden dilini iyi kullanması ama ille de gönül diline ulaşmasıdır. Ama unutmamalıyız ki gönül kemale ermeden dilden muhabbet akmaz.